Το Science Technology Innovation Mathematics Engineering for the Young (STIMEY) είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα και την Καινοτομία, Horizon 2020. Στην αξιολόγησή του έλαβε το τέλειο αποτέλεσμα των 15 βαθμών (15 στα 15) στο θέμα της «Προσέλκυσης των νέων στις Θετικές Επιστήμες και στα σχετικά επαγγέλματα» (H2020-SEAC-2014-2015 MAKING SCIENCE EDUCATION AND CAREERS ATTRACTIVE FOR YOUNG PEOPLE), ενός έργου του οποίου ο συνολικός προϋπολογισμός είναι τέσσερα εκατ. ευρώ και η διάρκεια του τρία χρόνια.
Αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται από πέντε πανεπιστήμια, μια εταιρία πολυμέσων, μια ραδιοφωνική εταιρία και μια οργάνωση για την ισότητα μεταξύ των φύλων. Οι συνεργαζόμενες στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα χώρες είναι η Ισπανία, η Γερμανία, η Λευκορωσία, η Ελλάδα και η Φινλανδία.
Ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά που προσφέρει το STIMEY είναι το εξαιρετικά προσαρμόσιμο και αναβαθμισμένο ρομπότ STIMEY. Έχει σχεδιαστεί για την πλήρη ενσωμάτωσή του στο παιδαγωγικό πλαίσιο, με αξιοποίηση των smartphones και της κοινωνικής δικτύωσης.
Αντικείμενο της ερευνητικής ομάδας του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με υπεύθυνο τον Αναπληρωτή Καθηγητή, Νικόλαο Φαχαντίδη, είναι η μελέτη, σχεδίαση και υλοποίηση αλληλεπιδραστικών ρομπότ κατάλληλων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και κοινωνικών στόχων του προγράμματος, τα οποία θα «μεγαλώνουν» παράλληλα με την πρόοδο των μαθητών και θα μοιραστούν σε μαθητές και σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης ανά την Ευρώπη.
Όπως επισημαίνει ο κ. Φαχαντίδης, «Στο πλαίσιο του STIMEY, θα αναπτυχθούν καινοτόμες τεχνολογίες και παιδαγωγικές μέθοδοι, που θα ενισχύουν τους μαθητές στο να προσεγγίσουν τις θετικές επιστήμες σε επιστημονική αλλά και κοινωνική διάσταση, θα τους συνδέουν με θεσμούς άτυπης εκπαίδευσης, αλλά και επαγγελματικούς φορείς στην πράξη, ενώ συνάμα θα υποστηρίζουν εκπαιδευτικούς και γονείς. Απώτερος στόχος του έργου είναι, οι μαθητές, μέσω της πιστοποιημένης πορείας, απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, να αποκτήσουν εφόδια, αυτοεκτίμηση και αυτοπραγμάτωση, αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο, ώστε να επιλέξουν με επιτυχία σπουδές και επαγγελματική πορεία στο χώρο των θετικών επιστημών».