Τα μαθήματα Ρομποτικής ξεκινούν από την προσχολική ηλικία, στην οποία απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας και διήγησης ιστοριών από τους μαθητές.
Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική, οι μαθητές ωθούνται να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο. Παράλληλα, εισαγόμενοι στον προγραμματισμό, μαθαίνουν να σκέφτονται με βάση τις ακολουθίες και να οργανώνουν τις ιδέες τους.
Το Storytelling ή αλλιώς αφήγηση είναι η τέχνη της αφήγησης ιστοριών με στόχο την μεταβίβαση μηνυμάτων και παράλληλα τη διέγερση και τη φαντασία του ακροατή. Σήμερα, το Storytelling αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο εργαλείο για όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι ακόμη και οι μαθητές με χαμηλά κίνητρα μάθησης και περιορισμένες ακαδημαϊκές δεξιότητες, είναι πιο πιθανό να ακούσουν, να διαβάσουν, να γράψουν και να εργαστούν σκληρά στο πλαίσιο της αφήγησης ιστοριών.
Με βάση τα παραπάνω, η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας συνυφασμένη, όπως πάντα, με τα διεθνή και ευρωπαϊκά επιστημονικά και εκπαιδευτικά πρότυπα, εντάσσει στα εκπαιδευτικά της προγράμματα από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, μαθήματα Storytelling. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές χρησιμοποιούν τα ειδικά εκπαιδευτικά πακέτα Ρομποτικής της Lego, τα οποία λειτουργούν ως μέσο επίτευξης των παραπάνω στόχων. Αποτέλεσμα αποτελεί η μάθηση μέσω του παιχνιδιού (learning through play).
Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν με εξαρτήματα εκπαιδευτικών πακέτων Lego (συμπεριλαμβανομένων χαρακτήρων, ζώων, διακοσμητικών, εργαλείων, όπως και τουβλάκια και πλάκες για το χτίσιμο αυτών), να χρησιμοποιήσουν το αντίστοιχο λογισμικό και να επικοινωνήσουν τις δικές τους ιστορίες, παραμύθια και συμβάντα της καθημερινότητας.
Παιδαγωγικά Οφέλη
Το Lego Storytelling είναι ένα εργαλείο μάθησης, το οποίο ενισχύει θεμελιώδεις ακαδημαϊκές δεξιότητες του μαθητή, όπως είναι η ομιλία, η ακρόαση, η ανάγνωση, η γραφή και η κατανόηση. Ταυτόχρονα, προκαλεί τη φαντασία, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και τελικά συμβάλλει δυναμικά στη γνωστική και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή.
Πιο συγκεκριμένα, ο μαθητής στο τέλος των μαθημάτων θα είναι ικανός:
- να δομεί και να αποδίδει τον προφορικό του λόγο με σαφήνεια παρουσιάζοντας με γραμμική σειρά τα γεγονότα,
- να εντοπίζει την κεντρική ιδέα μιας ιστορίας,
- να ενισχύσει τις δεξιότητες ανάγνωσης γραφής,
- να ενσωματώνει την τεχνολογία στην αφήγησή του,
- να αναπτύσσει τη φαντασία του,
- να ενισχύσει τη δημιουργικότητα του και
- να καλλιεργήσει το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας.
Ηλικίες: Νήπια